Kamp, Londen en Bournemouth - Reisverslag uit Workington, Verenigd Koninkrijk van Luna Joosten - WaarBenJij.nu Kamp, Londen en Bournemouth - Reisverslag uit Workington, Verenigd Koninkrijk van Luna Joosten - WaarBenJij.nu

Kamp, Londen en Bournemouth

Blijf op de hoogte en volg Luna

01 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Workington

Note: Dit wordt een hele lange blogpost en het eerste gedeelte heb ik op kamp geschreven, maar ik kon het toen niet uploaden. Foto’s kan je vinden onder de blogpost!
Nu ik dit schrijf is het de laatste officiële dag van kamp. Morgen mogen we (eindelijk!!!) een keer uitslapen en in de loop van de middag komen alle andere mensen die naar Engeland gaan. Vrijdag worden we opgedeeld in groepen om elkaar beter te leren kennen en zaterdag vertrekken we naar onze families.
Het kamp is echt voorbij gevlogen. Aan het begin leken 13 dagen nog zo lang, maar nu is het al bijna voorbij.
De 19de zijn met de hele groep een dag naar Londen geweest, echt heel erg leuk. We gingen eerst naar de Big Ben en liepen daarna via Buckingham palace naar Oxford street waar we vrije tijd kregen.
Voor Buckingham palace hebben we de EF dance gedaan, supergrappig want allemaal Chinezen gingen ons filmen. Als je het wil zien, is hier de link naar een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=I98bCKMec_8
Daarna ging ik lekker winkelen op Oxford street met Margot, Kjersti (Noorwegen) en Anna (Duitsland) Ik heb helaas niks gekocht, maar het was erg gezellig.
Ook zijn we gisteren (de 26ste) naar Bournemouth, een kustplaats, geweest. Dat is echt een onwijs leuke stad! We gingen eerst naar de pier en het strand en daar heeft Kjersti zelfs, ondanks, de regen gezwommen. Daarna ging ik met Anna en Emma (Duitsland) de stad in. Hier ben ik wel geslaagd bij de Primark!
Er zijn zoveel leuke dingen gebeurd op kamp, dat ik niet weet wat ik precies moet vertellen. Zo liepen een aantal spelletjes die we gedaan hebben uit de hand, waardoor iedereen elkaar aan het onderspuiten was met scheerschuim. Iedereen zag er nog wel oké uit, behalve, ahum, ik natuurlijk. Ik leek net een wit spook.
We hebben ook een talent night gehad waaraan iedereen verplicht mee moest doen. Samen met Cecilie (Noorwegen), Kjersti, Aina Marie, Anna en Margot vormde ik de Acrobabes. Onze act bestond uit de meest debiele dans ooit op salsa tequila en daarna maakten we een piramide. Het zal je vast niet verbazen dat we niet in de prijzen zijn gevallen, maar we hebben het wel ontzettend leuk gehad.
Ook hebben we een aantal hele leuke filmavondjes gehad, gister hadden we een pyjama movie night en dat was echt heerlijk. Al was de film echt vreselijk.
Ook heb ik al 2 keer een half uur hardgelopen met Anna en Aina Marie. Jaja, dat hadden jullie vast niet van mij, de super atleet verwacht. Het is wel heel lekker om te doen hier, want we vertrekken dan om 7 uur en we worden er lekker wakker van.
Helaas is Aina Marie gisteren vertrokken, haar school begon namelijk eerder. Heel jammer dat ze er niet meer is nu, maar ik weet zeker dat we elkaar dit jaar nog gaan opzoeken.
Onze lesdagen zijn sinds maandag afgelopen, al moeten we nog wel vroeg opstaan voor het ontbijt. Vandaag moesten we een Cambridge examen maken en vanavond is de graduation party. Iedereen is sowieso geslaagd, maar we krijgen ons niveau te horen. (Volgens mij kan dit variëren van A1 tot C2)
Ik ben wel ontzettend moe en heel blij dat ik morgen kan uitslapen. Veel mensen zijn ziek geweest, worden ziek of zijn ziek omdat we weinig slapen en veel doen.
Ik heb wel heel veel zin om Maria morgen te ontmoeten, het enige meisje dat in mijn regio zit, dus ik ben heel benieuwd.
Het wordt denk ik wel een beetje ongemakkelijk tussen de nieuwe en de oude groep, er komen 200 nieuwe mensen!

Het volgende deel van deze blogpost schrijf ik op mijn nieuwe kamer in Workington.
De graduation night was echt ontzettend leuk. Het was zo leuk om alles met iedereen van kamp af te sluiten en ook heb ik het hoogst haalbare niveau van Engels gehaald! Eerst hadden we een diploma uitreiking en daarna was het tijd voor een feestje.
De dag daarna kwamen alle andere exchange studenten aan. Het wachten duurde echt eeuwen en daarna moesten we allemaal een nieuwe student naar hun kamer begeleiden en rondleiden. Het was best ongemakkelijk want het merendeel was heel verlegen (natuurlijk wel logisch) Daarna heb ik nog een groep Duitse jongens de hele campus laten zien en dat was al helemaal ongemakkelijk want ze zaten alleen maar over wiet en seks te praten tegen me, nadat ik ze verteld had dat ik uit Nederland kwam.
Het was wel heel leuk om eindelijk Maria te ontmoeten, het meisje uit Noorwegen dat naar dezelfde school gaat als ik. Ze is ontzettend aardig dus we zullen vast een leuke tijd hebben samen.
Ik moet eerlijk zeggen dat alle mensen van kamp het wel jammer vonden dat alle nieuwe mensen er waren, omdat wij natuurlijk al een goede band met elkaar hebben. De meeste nieuwe studenten praten vooral veel in hun eigen taal maar ik moet zeggen dat er ook een paar ontzettend leuke open mensen bij zaten.
De laatste dag van kamp werden we verdeeld in groepen met mensen die in dezelfde regio gaan wonen en kregen we vooral heel veel informatie en advies. In de avond moesten we ons verkleden en toen heb ik met mijn groep een chinees in een jurk gehesen, lipstick opgedaan en wc-papier in zijn shirt gepropt om boobies te creëren. Het was echt hilarisch en volgens mij vond hij het zelf ook wel leuk.
Om 10 uur s avonds hadden we met alle mensen van kamp afgesproken om afscheid te nemen. Dit was echt een drama. Heel veel mensen (waaronder ik) hebben heel veel gehuild omdat we zo’n leuke groep hebben en ik zeker weet dat ik een aantal hele nieuwe goede vrienden gemaakt heb en ik hen heel erg ga missen. Ze zijn allemaal, stuk voor stuk, geweldig!
Zaterdag was het tijd om te vertrekken, maar deze blogpost wordt al veel te lang. Over mijn gastgezin de volgende keer dus meer!
Onder mijn blogpost kan je de foto’s vinden voor het geval jullie dat nog niet gezien hebben!
Liefs uit Workington en bedankt voor jullie leuke reacties!
Luna


  • 02 September 2014 - 09:28

    Geerte En Fred Joosten:

    Hoi Luna, wat geweldige ,leuke belevingen, we zijn weer benieuwd naar het volgende verslag.
    Knap geschreven!!
    Veel goeds gewenst op je nieuwe woon adres ook groeten voor het gezinnetje daar!
    Veel liefs van opa en oma tot horen.

  • 02 September 2014 - 15:16

    Alard:

    Dag lieve Luun,

    Ik zag al een foto met ondergespoten slagroom of iets dergelijks maar nu weet ik dat het dus scheerschuim was! Wat leuk dat je het zo fijn gehad hebt op kamp. Als ik zo je enthousiaste verslag lees klinkt het ook erg leuk. Ze hebben jullie ook wel goed beziggehouden zeg! En ook fantastisch wat je met elkaar zo opbouwt in een aantal dagen. Het zal er zeker mee te maken hebben dat jullie allemaal in dezelfde situatie zitten en heel erg eager zijn om leuke dingen te doen en mee te maken en om contact te zoeken. Wat een mooie foto op het strand. Hij doet mij denken aan een fotoreportage van Marylin Monroe!
    Nu weer een nieuwe fase namelijk die van het gastgezin. Ook weer spannend en uitdagend maar gezien onze contacten met Jill, Lili en Carl kom je volgens mij in een warm nest terecht. Hoop snel daarover te lezen en natuurlijk ook over je school want die gaat volgens mij deze week beginnen.
    Heel veel liefs en een dikke kus van je vader.

  • 03 September 2014 - 18:16

    Noor:

    Ha Luna,

    Wat heb je al veel meegemaakt!! En dat kamp klinkt allemaal superleuk. Ook dat verhaal over die Koreaanse (?) schoolgewoontes uit je vorige verslag. Het doet me ook erg denken aan mijn au pair tijd waarin ik met allemaal mensen van verschillende nationaliteiten in contact kwam en iedereen open stond voor nieuwe vrienden maken.
    Van Alard had ik een paar foto's op Schiphol gekregen en ik vond dat je haar daar echt supergoed zat! Ik had hem gevraagd dat aan jou door te geven, maar voor het geval dat niet gelukt is, dan bij deze nog.
    Ik zocht nog naar het stukje uit de Volkskrant over kappersbezoek. Kon het niet vinden maar heb wel ontdekt dat het "haarhel" heet en van Jaq. Veldman is. Misschien kan jij het vinden. Is echt een troostend stuk.
    Nu ben je al weer een paar dagen in het gezin. Ik ben erg benieuwd hoe het daar is. Het zal wel een grote overgang zijn van je leuke vriendengroep naar weer iets nieuws.
    We volgen je!

    Veel liefs, Noor

  • 12 September 2014 - 14:58

    Fred En Geerte:

    Hoi Luna, gisteren[do.11sept.] met Alard samen naar Amsterdam geweest. Lekker weer en met de pont over naar A.Noord naar het film museum,heel leuk en intressant, daarna weer met de pont in A.noord naar het voormalig NSDM gebouw [scheepvaart dokwerk] nu zijn daar klein kunstbedrijfjes in etc.
    Weer terug over het IJ naar de buurt waar Oma vroeger gewoond heeft [1970-1979] En daarna met tram 3 v.a. Zoutkeetsgracht tot Clercstraat daarna gelopen[gelukkig makkelijke schoenen] naar ''De Hallen'' voormalige Tram Remise , heel mooi gerenoveerd gebouw.[buurt van Fred Bleis] Daarna gelopen naar A,dam C.S. We waren erg moe na een hapje eten[station] weer helemaal oke.Terug met de trein om 19.07u. In de trein nog op het mobieltje van Alard 'n foto van jouw zelf en je zusje gezien in schooluniform [blauw] Luna en ook dat jij mee mocht doen aan de musical, geweldig!!. Daarna af scheid in Utrecht , met z'n drieen een hele leuke dag gehad!!!

    Luna, Oma Heldens vroeg nog naar jouw en was benieuwd ,ook wij zijn benieuwd naar jouw?
    Hopelijk lukt het wel? ook al zal het best wennen zijn!
    Luna veel liefs .groeten ook je huisgenoten. Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luna

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 16477

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Een jaar in Engeland met EF

Landen bezocht: