Eindelijk: Half Term! - Reisverslag uit Workington, Verenigd Koninkrijk van Luna Joosten - WaarBenJij.nu Eindelijk: Half Term! - Reisverslag uit Workington, Verenigd Koninkrijk van Luna Joosten - WaarBenJij.nu

Eindelijk: Half Term!

Door: Luna Joosten

Blijf op de hoogte en volg Luna

28 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Workington

Hee allemaal,
Sorry dat ik zolang niets van me heb laten horen, maar ik heb het ontzettend druk gehad de afgelopen weken. Nu is het dan eindelijk half term dus vakantie!
De afgelopen weken zijn echt voorbij gevlogen. Het is ontzettend druk op school, maar ook heel leuk. Ik merk dat ik het echt heel goed vind werken om 4 vakken te volgen, omdat je vier vakken kiest die je heel erg interesseren en je er echt veel tijd aan kan besteden. Wel is de hoeveelheid werk die je moet doen echt heel veel en er valt niet onderuit te komen. Als je in Nederland je huiswerk niet doe, heeft niemand daar echt problemen mee, want het is je eigen verantwoordelijkheid. Hier is dat echt not done en moet je meteen nablijven. Ik vind dat zelf allemaal een beetje overdreven, want we zijn allemaal 16 of 17 en dan vind ik dat je zelf maar moet bepalen wat je wel en niet doet en zelf daarvan ook de consequenties moet aanvaarden. Maar goed, nadat ik één keer moest nablijven in lunchtime doe ik nu maar braaf mijn huiswerk. Verder gaat het op school heel goed, één van de eerste cijfers die ik heb teruggekregen was een A star voor mijn essay in psychology, het hoogst haalbare!
Ook heb ik al veel vriendinnen gemaakt. Ik ben een tijdje geleden van form(mentorklas) gewisseld, waardoor ik nu bij een vriendin van mij, Sarah in de klas zit en wij zijn bevriend met een groep andere meiden, waar ik mijn meeste pauzes mee doorbreng. Het zijn allemaal ontzettend leuke grappige meiden. Één van de meiden, Verity, zit ook in de musical en in het koor, dus dat is heel gezellig.
De woensdag voor de vakantie was eindelijk onze eerste Sixth Form party. Dit zijn feesten alleen voor mensen in de Sixth form (year 12 and 13, dus mensen van 16 tot 18. Ik zit in year 12.) en ze worden georganiseerd door mensen uit year 13, die een pub in de stad afhuren. Dit keer werd 2 dagen van te voren bekend dat het plaats zou vinden in the Globe en dus op woensdag (midden in de schoolweek, doen ze hier gewoon). Omdat het in de stad van mijn school was (Cockermouth) moest ik wel een slaapplek vinden. Ik zou eerst bij een vriendin, Caitlin, slapen maar op het laatste moment kon dat niet meer. Toen moest ik heel lastminute een andere plek vinden en kon ik gelukkig bij Maria (de student uit Noorwegen) slapen. Nadat ik en Maria ons hadden opgemaakt en aangekleed gingen we naar een presesh (een soort pre-party) van een paar mensen uit year 13 die ons hadden uitgenodigd. Nadat we daar waren kwamen er opeens allemaal andere mensen binnen die zeiden dat het feest afgelast was, dit was echt vijf minuten voordat het zou beginnen. Ik, Maria, Emmeline en Meghan gingen kijken of dit echt zo was en inderdaad, op de deur van the globe hing een briefje met dat het was afgelast. Iedereen was boos en teleurgesteld tot we een kwartier daarna hoorden dat mensen met z’n allen naar een andere pub waren gegaan en we daar heen konden. Toen we daar waren was het meteen heel leuk! De sfeer was gewoon geweldig en op dat moment had ik eigenlijk pas door hoeveel vrienden ik heb gemaakt. Zoveel mensen die op je af komen, waarmee je kan dansen en ik heb nog nooit zoveel geknuffeld op één avond haha. Het grootste deel van mijn avond bracht ik door met Sarah, Eleanor, Caitlin, Charlotte en Louise en het was zoo leuk! Ze geven hier een stuk betere feestjes dan de schoolfeesten in Nederland kan ik je vertellen. Rond kwart voor 12 nam ik samen met Maria en Meghan een taxi terug en ging ik lekker slapen. Dat was helaas van korte duur, want de volgende dag was het gewoon weer 7 uur opstaan en naar school.
Die donderdag was echt heel grappig want iedereen was gewoon compleet gesloopt en er kwam geen zinnig woord meer uit. Gelukkig waren we op vrijdag al vrij! Die dag heb ik vooral geslapen en in de avond ging ik samen met Louise naar Dracula in het theatre by the lake in Kewsick. We moesten deze voorstelling zien voor drama en hadden besloten samen te gaan. Dat was ook een heel gezellige avond, hoewel ik de voorstelling echt heel overdreven vond.
Zaterdag ging ik samen met Lily en Gill naar een afternoon tea. Dit was in een super mooi soort kasteel. Het was allemaal heel mooi chique en luxe en het was superleuk om dit te doen. Het eten was echt heerlijk en we werden helemaal in de watten gelegd door de obers. Dit moest ik natuurlijk wel een keer meemaken in mijn jaar in Engeland.
Vrijdag vertrek ik samen met Gill naar Londen. Zij moet daarheen om trainingen te volgen voor EF en ik mag mee! We blijven daar twee nachten in een hotel in het centrum van Londen en ik heb er heel veel zin in, lekker veel winkelen en heel Londen zien. Het enige jammere is dat ik uitgenodigd was voor 2 Halloweenfeestjes op vrijdag, maar dan ben ik dus in Londen. Maarja, ik mag niet klagen natuurlijk.
Ik heb het in ieder geval heel erg naar mijn zin en heb het gevoel dat ik mijn plek al goed gevonden heb. Wel ben ik heel blij dat ik nu vakantie heb, lekker veel slapen want ik ben helemaal kapot.
Liefs, Luna

  • 28 Oktober 2014 - 18:32

    Roelie:

    Hoi Luna,
    Wat maak jij veel leuke dingen mee. Fantastisch, ik word bijna jaloers. Blijf genieten!
    Zoen, Roelie

  • 28 Oktober 2014 - 18:46

    Alard:

    Dag lieve Luun,

    Wat leuk dat je weer een blog geschreven hebt! Ik had natuurlijk al een en ander via Skype gehoord maar lees nu toch weer andere dingen. Volgens mij heb je het prima naar je zin daar en je mag wel trots zijn op wat je al bereikt hebt in zo'n korte tijd: veel vrienden, uitnodigingen voor feestjes en zelfs ook nog goede cijfers! Keep going. Oeps, ik ben de foto's vergeten te kijken. Ga ik nu snel doen. Jullie zijn wel echt een girls family met zijn drieen en wat lijkt Lilly op Gill zeg. En een English tea is toch wat anders daar dan hier in Nederland zie ik. Heerlijk.
    Hopelijk schrijf je binnenkort weer eens....

  • 28 Oktober 2014 - 22:13

    Nina:

    Hoi Luna,
    leuk om weer van je te horen, wat een verhalen zeg, echt heel intensief en om nooit meer te vergeten. Hier is ook veel gebeurd maar dat moeten Kas en Maaike zelf maar schrijven. Wij hebben net een week herfstvakantie gehad. we zouden eerst ook naar Rome gaan, maar konden geen goedkope tickets meer vinden, gaan we nu hopelijk in de voorjaarsvakantie. Veel plezier, vooral in Londen, liefs Nina.

  • 31 Oktober 2014 - 20:06

    Maaike :

    Witje is twee weken geleden gestorven en vandaag om 5 uur was het zo ver voor Madelief. Nu hebben we alleen Rammetje en Vlokje nog. Ik ben heel verdrietig maar weet wel dat dit het beste voor ze was.

  • 07 November 2014 - 21:55

    Tessa:

    Hee lieve Luun!

    Wat klinkt dat allema fantastisch!! En wauw, wat goed die A star voor psychology!! Ik ben mega trots op je natuurlijk ^^ En wooeeh, die Engelse feestjes klinken goed... Al nice British Guys gespot? ;) Ik vind het fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt. Ik zet je site in m'n favorieten!!

    Heel veel liefs,

    Tes

  • 21 November 2014 - 18:38

    Fred En Geerte Joosten:

    Hoi Luna, het is lang niet goed gegaan met onze computer hier dan alsnog onze reactie.
    Heel fijn dat het zo goed gaat met jou . Heel veel toi ,toi , verder. Rondom 5 dec. hoor je meer van ons. Heel veel Liefs van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luna

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 16473

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Een jaar in Engeland met EF

Landen bezocht: