Londen, Liverpool en nog meer leuke dingen - Reisverslag uit Workington, Verenigd Koninkrijk van Luna Joosten - WaarBenJij.nu Londen, Liverpool en nog meer leuke dingen - Reisverslag uit Workington, Verenigd Koninkrijk van Luna Joosten - WaarBenJij.nu

Londen, Liverpool en nog meer leuke dingen

Door: Luna Joosten

Blijf op de hoogte en volg Luna

23 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Workington

Hee allemaal!
Nu ik dit schrijf ben ik 100 dagen in Engeland. 100 dagen! Het is echt voorbij gevlogen. De afgelopen maand heb ik ontzettend veel leuke dingen gedaan. Het laatste weekend van de half-term ben ik samen met Gill naar Londen vertrokkken. Gill moest hier heen omdat zijn een IEC is van EF en hiervoor een trainingsweekend moest volgen. We vertrokken in de loop van de middag naar Carlisle en namen vanaf daar de trein naar Londen. In de avond kwamen we aan op Euston en op weg naar het hotel zat ik voor het eerst in een black cab. Daar aangekomen waren we zo moe van de treinreis dat we meteen naar bed gingen.
De volgende dag zaten we al best vroeg aan het ontbijt want de training begon al vroeg. Het ontbijt was echt heerlijk en super uitgebreid. Gill vertrok daarna naar het EF hoofdkantoor en ik ging naar de dichtstbijzijnde underground. Het was nogal irritant want er waren heel veel werkzaamheden maar na in 5 verschillende metro’s te hebben gezeten kwam ik aan op Oxford Circus. Het was heel grappig want in één van de metro’s zat een Nederlands gezin met een meisje van mijn leeftijd. Ik zag dat ze naar me zat te kijken en even later zei ze tegen haar vader: “O wauw, kijk naar haar, het lijkt me zo gaaf om hier te wonen!” Het was ook wel een heel leuk gevoel om in mijn eentje door Londen te lopen, het is op de één of andere manier toch heel anders dan als je in Engeland op vakantie bent. Ik heb die dag lekker geshopt en Londen verkend en rond 5 uur ging ik ook naar het EF kantoor. Daar aangekomen vertrokken we naar de Londen Eye. Dit was echt superleuk en mooi. Daarna gingen we met een boot over de Thames varen en kwamen we uit bij the red poppies bij de tower of Londen, dit was echt prachtig en heel indrukwekkend om te zien. Uiteindelijk gingen we eten bij een soort middeleeuws banket wat echt de meest bizarre ervaring ooit was. Alle obers waren in middeleeuwse kleding en er werden allemaal liedjes en acts gedaan en gezongen. Het was ontzettend leuk om alle andere IECS en regional managers te zien.
De volgende dag had Gill nog een paar trainingen en toen heb ik een groot deel van mijn dag in een pret a manger besteed, aangezien ik nog wat huiswerk moest maken. Die middag vertrokken we weer naar Workington wat een hele lange reis was.
In de week daarna vertelde Maria, de exchange student uit Noorwegen, dat ze voorgoed terug naar huis gaat. Ze was al eerder 2 weken terug in Noorwegen geweest, maar daarna was ze weer terug gekomen, maar nu ging ze echt weg. Best gek allemaal, maar ik denk dat dit wel de beste oplossing is. Op bonfire night, de laatste avond dat Maria er was, ben ik samen met haar, Emmeline, Meghan en Adam uiteten geweest om afscheid te nemen. Dit was ontzettend gezellig en we hebben deze keer wel echt goed afscheid kunnen nemen.
Het weekend daarna had ik met twee vriendinnen van kamp, Cecilie en Aina-Marie, afgesproken in Liverpool. Dit was zo gezellig! Het was echt heel leuk om ze weer te zien en met ze te praten over alles wat we meemaken en doen, want zij begrijpen natuurlijk echt hoe ik me voel en hoe alles is. Het was ook heel leuk om Liverpool te zien, ik vond het echt een leuke stad en we hebben heel veel gewinkeld en gekletst. Ik weet zeker dat we dit jaar nog veel vaker gaan afspreken en meer steden gaan verkennen.
Het ging gelukkig ook goed met hen, al waren ze wel een beetje jaloers op mijn goede band met mijn gastgezin. Ook kwam ik er achter dat ik het eigenlijk wel fijn vind dat ik de enige exchange student ben in mijn regio. Heel veel andere exchange studenten zijn namelijk vooral bevriend met andere exchange studenten, wat natuurlijk ook wel logisch is want het is natuurlijk ‘veilig’ om bij de andere exchange studenten te blijven. Toch ben ik wel blij dat ik die optie niet heb want door Engelse vrienden te maken, maak je wel echt een jaar in Engeland mee.
Gister had ik de verjaardag van Verity, wat echt onwijs gezellig was. Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad met iedereen en zoals ik in mijn vorige blogpost al zei zijn de feestjes hier echt heel goed. Ik ben heel blij met al mijn nieuwe lieve vriendinnen.
Zoals jullie waarschijnlijk wel merken heb ik het heel erg naar mijn zin en de tijd vliegt voorbij. Wel echt gek dat het al bijna kerstmis is. Heel veel mensen die ik ken gaan naar huis met kerst, maar ik ben wel blij dat ik in Engeland blijf want het lijkt me heel gek om over een paar weken al naar huis te gaan.
Allemaal alvast een fijne sinterklaas (dat ga ik wel een beetje missen hoor) en tot snel!
Liefs, Luna

  • 23 November 2014 - 17:34

    Roelie:

    Hoi Luna,
    wat fantastisch, dat je het zo goed naar je zin hebt en wat schrijf je er leuk over! Er zijn leuke feesten en je hebt een leuk gastgezin, maar jij doet het maar mooi! Ik heb bewondering voor je, want ik wilde/ durfde op mijn 18e nog niet van huis!

    Zoen, Roelie

  • 23 November 2014 - 18:03

    Alard :

    Hey lieve Luun,

    Wat leuk weer om te lezen over al jouw belevenissen in the UK. Veel had ik al live gehoord maar het is heel leuk om alles nog een keer langs te krijgen. Liverpool, Londen, Carlisle...welke steden gaan volgen?
    Ik benieuwd of de Sint ook nog langs jullie huis gaat rijden? In ieder geval hebben jullie een schoorsteen!
    Ik vond de fotogalerij ook heel leuk, vooral de foto met Gill and Sheila met haar hair down! Ook wel wat vage foto's met af en toe een jongeman...
    En wat heerlijk voor je dat je het zo naar je zien hebt. Kijk je uit naar de kerstvakantie?

    Een dikke kus van Alard

  • 23 November 2014 - 18:17

    Ton:

    Dag Luna, bedankt voor je leuke verhaal weer. Zoals jij het schrijft is het alsof ik zelf bij ben geweest of op zn minst uit de eerste hand aan tafel uit jouw mond hoorde. Al 100 dagen, de tijd gaat lekker snel. Binnenkort genieten van een echte Engelse kerst met die speciale pudding (naam?)waar ze al weken van tevoren aan beginnen. Veel plezier en tot het volgende skype-moment.xx Ton

  • 23 November 2014 - 18:19

    Ton:

    Ik schreef dat de tijd 'lekker' snel ging maar ik bedoelde 'zeker'....

  • 23 November 2014 - 18:43

    Nina:

    Hoi Luna,
    Het verslag straalt alleen maar positieve dingen uit, leuk hoor. Hier alles Ok, inmiddels overal ook gekleurde pieten i.v.m. De zwarte pieten discussie. Wij gaan het dobbelspel doen op 5 december. Gisteren verjaardag van Ton gevierd, was wel leuk. Kas & Maaike verzorgden de catering, en er was ook nog een hondje op bezoek dus dat vonden m.n. Kas&Maaike erg leuk. Kas doet het goed op school, maar het is wel intensief en hij verheugt zich op de kerstvakantie. En voor de voorjaarsvakantie hebben we vandaag vliegbiljet voor Rome geboekt, leuk hè. Doei, Nina (een dikke knuffel van ons allemaal!)

  • 23 November 2014 - 18:43

    Inge De Kleijn:

    Wat leuk om te lezen. Ik herken er zoveel van.....in Carslisle komen wij ook elk jaar en bonfire night is super leuk! De poppy's in Londen hebben we vorig jaar mogen bewonderen....erg indrukwekkend. Londen blijft een geweldige stad.... Hoop dat je nog veel gaat genieten in het prachtige Engeland.

  • 23 November 2014 - 21:56

    Noor:

    ha Luna, wat een fijne verhalen allemaal. en heerlijk dat je zoveel leuke vriendinnen hebt. maar ook dat je zo goed matcht met je gastgezin. dat is toch niet vanzelfsprekend zoals je dan van die andere meiden hoort. En ook als ik denk aan onze Deense uitwisseling!
    Erg leuk om te lezen. houd ons op de hoogte. hier inderdaad Sint activiteiten, wij hebben net vanavond lootjes getrokken.
    Ook helemaal leuk dat je een echte Engelse kerst gaat meemaken! daar zijn ze echt goed in.

    Veel liefs, Noor

  • 23 November 2014 - 21:56

    Noor:

    ha Luna, wat een fijne verhalen allemaal. en heerlijk dat je zoveel leuke vriendinnen hebt. maar ook dat je zo goed matcht met je gastgezin. dat is toch niet vanzelfsprekend zoals je dan van die andere meiden hoort. En ook als ik denk aan onze Deense uitwisseling!
    Erg leuk om te lezen. houd ons op de hoogte. hier inderdaad Sint activiteiten, wij hebben net vanavond lootjes getrokken.
    Ook helemaal leuk dat je een echte Engelse kerst gaat meemaken! daar zijn ze echt goed in.

    Veel liefs, Noor

  • 25 November 2014 - 01:58

    Leendert:

    Ik ben weer helemaal bijgelezen. Dank je. En van de week zal ik Pieter zijn Nederlands laten oefenen met je mooie verslag. We volgen je. Veel plezier!

  • 26 November 2014 - 19:28

    Fred En Geerte:

    Lieve Luna, wij hebben genoten van jouw geweldig verslag, wat heb jij al veel beleeft!
    en heel fijn dat het allemaal zo goed gaat met de studie en vooral ook in je gastgezin!!
    Jij geniet met volle teugen, bravo!! Liefs van Opa en Oma.

  • 16 December 2014 - 12:45

    Irene:

    Lieve Luun,

    Ik zat een beetje rond te dwalen op je Facebook en kwam er toen achter dat ik deze nog helemaal niet gelezen had! Wat een leuk verslag weer :) en zo leuk om te lezen dat je je helemaal thuis voelt daar. Ik ben echt heel trots op je! Dikke kus en knuffel, I

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luna

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 16480

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Een jaar in Engeland met EF

Landen bezocht: