Afscheid & Kamp - Reisverslag uit Winchester, Verenigd Koninkrijk van Luna Joosten - WaarBenJij.nu Afscheid & Kamp - Reisverslag uit Winchester, Verenigd Koninkrijk van Luna Joosten - WaarBenJij.nu

Afscheid & Kamp

Door: Luna Joosten

Blijf op de hoogte en volg Luna

21 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Winchester

15 Augustus was het dan eindelijk zover: mijn Engeland avontuur begon. Na weken van afscheidsfeestjes, nog even snel afspreken en heel veel afspreken was ik dan eindelijk op weg naar Schiphol. Gelukkig had ik een heel afscheidscomité mee, m’n ouders, zussen en hun vriendjes en Maria, Kika en Sophie. In de trein onthulden Maria, Kika en Sophie hun prachtige shirts met We’ll miss you. Echt heeel lief! We gingen met z’n allen nog even wat bij Starbucks drinken en daarna was het toch echt tijd om in te checken en afscheid te nemen. Ik wist al 200 dagen dat dit moment zou komen, maar ik vond het toch wel heel lastig, vooral om afscheid te nemen van mijn vader. Gelukkig vloog ik samen met twee andere Nederlandse meisjes: Roselies en Margot. We gingen samen naar de gate en we waren ongeveer een uur te vroeg dus besloten een stukje verderop te wachten. Daarna werd het zo gênant. Op de één of andere manier waren we de tijd vergeten en werden we omgeroepen; Terwijl we dus eigenlijk een uur te vroeg bij de gate waren, oeps. We werden opgewacht door één of andere chagrijnige grondolifant, die denk ik ook nog ongesteld was, want ze bleef maar zeuren.
De vlucht naar Londen verliep heel goed, al hadden we wel wat turbulentie op het einde. Toen we op Heathrow aankwamen werden we opgewacht door een paar Regional Managers van EF en alleen maar Duitse kampgangers. Het was nogal awkward, maar wel heel leuk om eindelijk mijn Regional Manager, Richard, te ontmoeten, hij is echt ontzettend grappig. We werden met een bus naar het kamp gebracht en kregen onze kamersleutels. De kamers zijn klein, maar best prima. We hebben onze eigen wasbak maar gedeelde douche en WC. We kregen een rondleiding over de campus en gingen daarna lekker eten. Nouja lekker, het is vooral heel vet allemaal. Daarna lekker slapen en de volgende dag begon het kamp echt.
Ik zal even vertellen hoe een dag op kamp er ongeveer uitziet:
07:15 – Ik sta op, ga douchen, kleed me aan, enz..
08:15 – Ik ‘meet’ met een paar andere meiden en we lopen samen naar de kantine
08:30 – Ontbijt, dit is niet heel spectaculair, gewoon toast en cornflakes
09:00 – Chillen in de lounge, waar we wifi hebben
09:30 – 12:30 De ‘English class’ begint, hier doen we meestal opdrachten en spelletjes enzo, het is best leuk en we zijn ingedeeld op niveau dus dat is ook wel fijn.
12:30 – 14:30 Lunchbreak, de lunch is altijd heel vet maar wel lekker, met lasagne of vlees. Als we klaar zijn met lunchen gaan we meestal ook naar de lounge
14:30 – 17:30 Culture Club! Dit vind ik heel leuk omdat we veel praten over de Engelse cultuur (zo hebben we bijvoorbeeld allemaal Engels eten uitgeprobeerd) maar ook over hoe dingen gaan in de landen waar de andere exchange students vandaan komen en dat is echt super interessant. Zo is er een meisje uit Taiwan dat van 7:00 uur tot 22:00 naar school gaat en ze slapen daar allemaal in de pauzes.
18:30 – Dinnertime! Dit is ook lekker Engels en vet.
20:00 - 22:00 – Het avondprogramma, dit is elke avond anders. We hebben gesport, films gekeken en naar de verhalen geluisterd van 2 meiden die vorig jaar op exchange zijn geweest.
23:00 – Iedereen op zijn of haar eigen kamer en lichten uit. Dit gebeurd meestal al eerder want iedereen is echt gesloopt.
Ik hoop dat jullie zo een beetje een idee hebben van het kamp. Ik blijf hier tot de 30e en dan vertrek ik naar mijn hostfamily en hoe leuk ik het hier ook vind, ik kijk daar ook erg naar uit.
Het Engels praten went gelukkig erg snel. Gisteravond was ik een Nederlands tijdschrift aan het lezen en ik betrapte mezelf erop dat ik hele zinnen in het Engels aan het vertalen was. Dat leest niet echt comfortabel maar is wel een goed teken.
Er zijn hier ontzettend veel leuke mensen, ik ga het meest om met Margot uit Nederland, een Duits meisje en een paar meiden uit Scandinavië. Maar eigenlijk praat ik wel met iedereen, dat is ook heel leuk hier, iedereen is heel open.
De volgende keer zal ik wat meer vertellen over de speciale dingen die we hebben gedaan, zo zijn we al naar Londen geweest!
Love from Winchester,
Luna

  • 21 Augustus 2014 - 21:32

    Fred B Te A:

    leuk verlag, vooral en bandje van die tatelende olifant lijkt me leuk, leuk

  • 22 Augustus 2014 - 08:17

    Alard:

    Hey lieve luun, wat leuk te lezen hoe het daar hebt. En wat een mooi masr ook strak schema. Is margot het alto meisje van Scgiphol? Ik ben zeer benieuwd naar het vette avondeten: worst, chips ..ik en nog benieuw naar je dagje Londen. Kan je hier nog de link aangeven naar jullie EF optreden voor Buckingham Palace? Was the Queen amused? Heel veel plezier nog deze week en o ja zijn er ook nog jongens daar? Volgens mij heel weinig. Lieve kus van Alard...

  • 23 Augustus 2014 - 23:50

    Ton:

    Dag lieve Luna,
    Ik kon niet slapen en zag jouw -oh schande- nog ongeopende link van je blog in de WhatsApp staan. Er zijn vervelender dingen om te lezen als je nog wakker bent :-) Zo te horen heb je het naar ne zin wel gek dat je nu al een soort naar school gaat. Gelukkig dat de lessen op nieveau zijn want ik was een beetje bang dat je je zou vervelen (je zit vast niet in het laagste niveau :-)) Ik vond het heel grappig dat je Alard in het Engs schreef van de week! Wij hebben het leuk gehad in Berlijn maar misschien heeft Alard daar al over gesgeschreven (heb zijn reactie nog niet gelezen) sorry voor het wat korte berichtje maar ik type op mijn telefoon niet en je kent mij typesnelheid. Misschien zien we elkaar morgen op Skype. Dikke kus van Ton (Inmidds kan ik wel slapen denk ik)

  • 24 Augustus 2014 - 07:23

    Roelie:

    Hoi Luna
    Wat een goed geschreven verslag!
    Het klinkt goed daar. Geniet.
    Groet,Roelie

  • 24 Augustus 2014 - 09:45

    Marthe (Oma):

    Lieve Luna,
    Leuk dat je zoveel meisjes ontmoet internationaal.
    Geniet van alles en je hebt deze kans gekregen dus buit hem zoveel mogelijk uit!
    En let op je lijn (door dat vette eten)!
    Heel veel liefs van Oma Marthe en tot schrijfs.
    (Ik ben nu bij Kas en Maaike, vanavond naar een kunstenares in Deventer)

  • 24 Augustus 2014 - 09:49

    Kas:

    Hoi Luna,
    Zo te horen heb je het heel erg naar je zin in Engeland.
    Ik zelf kom net terug van kinderdorp,
    En ben me aan het voorbereiden voor school en voetbal.
    Veel suc6 nog verder en de groeten van Kas!

  • 24 Augustus 2014 - 18:28

    Maaike:

    hey Luna,
    het klinkt daar gezellig.
    Maandag, dinsdag en woensdag heb ik hockeykamp.
    Ik heb bij kinderdorp mutsjes leren breien.
    het was daar heel leuk.
    Toen ik terug kwam was rammetje kwijt, uiteindekijk was hij 2 en een halve dag weg.
    Maar hij zit nu weer in zijn hok. tot volgend jaar.............


    WACHT! STOP..... ben je er nog?..... O gelukkig. ik wou nog zeggen dat ik je heeeeeeeeeeeeeeeel erg mis.

    Groetjes van je nichtje

  • 24 Augustus 2014 - 19:58

    Fred En Geerte:

    Hoi Luna, wij hebben jouw reisverslag gelezen het is nu al spannend.
    Veel liefs en goeds, groeten Opa en Oma.

  • 25 Augustus 2014 - 18:06

    Jeanette Schuurman:

    Veel plezier dit jaar, Luna!
    Groet, Jeanette Schuurman

  • 30 Augustus 2014 - 19:32

    Nina:

    Hoi Luna,
    Als het goed is ben je nu bij je gashouders en zusje. Ik ben heel benieuwd hoe ze echt zijn. Ik hoop dat je wat gezonder te eten krijgt. Ik sprak op een congres een keer een Italiaan die na een half jaar stage in Engeland 5 kg was aangekomen, daar baalde hij enorm van, ja die Italianen zijn ijdel. Wij hebben nu het laatste weekend van de vakantie, maandag gaat alles weer gewoon beginnen en wordt het eindelijk mooi weer. We hebben twee weken veel regen en lage temperatuur gehad. Heel veel liefs van ons allemaal, Nina.
    P.s. We zitten weer helemaal in "the Voice", gisteren begonnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luna

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 16481

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Een jaar in Engeland met EF

Landen bezocht: