It's beginning to look a lot like christmas... - Reisverslag uit Workington, Verenigd Koninkrijk van Luna Joosten - WaarBenJij.nu It's beginning to look a lot like christmas... - Reisverslag uit Workington, Verenigd Koninkrijk van Luna Joosten - WaarBenJij.nu

It's beginning to look a lot like christmas...

Door: Luna Joosten

Blijf op de hoogte en volg Luna

21 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Workington

Hee allemaal!
Jaaa, het is eindelijk kerstvakantie! Jeetje, daar was ik wel aan toe zeg, ik heb het namelijk heel druk gehad de afgelopen paar weken.
Ik ben een paar weekenden geleden weer met Gill en Lily naar Yorkshire gegaan. Deze keer sliepen we weer in het huis van een vriendin van Gill en deze keer was ze ook thuis dus dat was heel gezellig. We zijn een dag naar Settle geweest, wat echt een hele leuke stad was met heel veel leuke en aparte winkels. Die avond was daar ook de ‘lights switch on’ wat hier in elke stad een hele belangrijke gebeurtenis is. Het houdt eigenlijk gewoon in dat de kerstverlichting in heel de stad aangaat maar dit is een heel groot evenement met optredens en een kerstmarkt. Heel leuk, want zo kom je helemaal in de kerstsfeer. Ook hebben we nog echte rendieren gevoerd, die er ook te zien waren.
Het weekend daarop ging ik op zaterdag met Verity naar de film. We gingen naar the Crucible omdat we dat stuk nu bestuderen met drama. Ik vond het best raar want we gingen dus naar een toneelstuk kijken in de bioscoop en dit betekent dus dat ze het stuk in een theater in Londen gefilmd hebben en dan afspelen in een bioscoop. We hadden ons alleen niet helemaal goed voorbereid want daar aangekomen bleek dat de film 4 uur (!) duurde! Het was wel een beetje lang maar het was heel gezellig met Verity. Die dag daarna ging ik weer naar de bioscoop.Deze keer ging ik met Alice, Cloe en Natalie naar Catching Fire, Dit was ook heel gezellig al was het nogal gênant dat ik op een schrikmoment zowat uit mijn stoel sprong en hun allemaal ook enorm liet schrikken, haha.
Helaas ben ik na de film flink ziek geworden, ik ben vier dagen lang niet naar school gegaan omdat ik me echt helemaal niet goed voelde. Heel naar want thuis zitten was heel saai en ik voelde me echt kut. Het bleek uiteindelijk dat er iets heerste, want heel veel mensen waren ziek die week.
Gelukkig voelde ik me vrijdag weer een stuk beter en kon ik lootjes trekken voor Secret Santa, samen met Sarah, Verity, Caitlin, Eleanor, Charlotte, Tegan, Courtney, Sam, Chloe, Jinx, Kate en Maddie. Ik had Caitlin getrokken.
Ook in mijn form (mentorklas) hadden we lootjes getrokken en ik had Andrew getrokken. Best toevallig want hij is het vriendje van Eleanor. Samen met Sam had ik al een duivels plan gemaakt. We wisten dat Eleanor en Andrew nog geen seks hadden gehad dus wilden we dat even stimuleren. Daarom besloot ik om wat condooms en een zwangerschapstest te kopen, veiligheid is immers belangrijk.
Dat weekend ging ik op zaterdag samen met Natalie de stad in om kleren te kopen voor de Sixth form party. Dat was heel gezellig, al was het wel super koud dus hebben we vooral lekker lang koffie gedronken bij Costa Coffee. Daarna gingen we samen door naar de bioscoop, ik ben een beetje verslaafd volgens mij, waar we hadden afgesproken met Sarah en Cloe om the Hobbit te gaan zien. Dat was, wat een verassing, weer heel gezellig!
Die schoolweek was ik op woensdag vrij omdat ik de hele dag repetities had voor de carolservice die die avond zou plaatsvinden. Dit was echt heel leuk en het optreden ging supergoed. Wat vooral heel leuk was is dat ik het koor ‘Er is een kindeke geboren op aard’ had geleerd en ze tijdens de service dus allemaal Nederlands zongen. Het klonk allemaal echt supermooi en het was heel gezellig. Het was lekker officieel want we kwamen allemaal in onze mooiste zwarte jurkjes en pakken, heel leuk om een keer mee te maken.
Die donderdag was de laatste schooldag en was het tijd voor Secret Santa. Het was echt hilarisch om Andrew zijn cadeaus te geven, al was mijn mentor er iets minder van gecharmeerd. Sarah had mij getrokken in mijn form, en van haar ik kreeg ik mooie kerstsokken, spullen voor in bad en een lippenbalsem. Daarna gaf ik Caitlin haar cadeautjes. Ik had voor haar kerstsokken en een heupfles die een christmas jumper draagt gekocht. Gelukkig was ze er heel blij mee. Tegan had mij getrokken en van haar kreeg ik een hele leuke kersttas gevuld met kerstsokken, een mok, heel veel chocola, een zeep en douchegel. Superlief!
Na school ging ik naar Natalie’s huis om ons klaar te maken voor de Sixth form party. Gelukkig waren we al om half 1 uit, dus konden we lekker wat series kijken. Daarna gingen we ons klaarmaken en haalden we Charlotte, Caitlin, Verity en Sam op en gingen we naar Maryport, waar het feestje was. Dit was echt weer een heel leuk feest, ik heb het onwijs naar mijn zin gehad. Het is heel leuk om te merken hoeveel mensen ik eigenlijk al ken en het was heel gezellig. Daarna ging ik samen met Natalie naar haar huis en bleef ik bij haar logeren.
En nu dus eindelijk kerstvakantie! Daar ben ik wel heel blij mee, want ik ben echt helemaal gesloopt. Ik heb het namelijk niet alleen druk gehad met mijn vriendinnen, maar ook op school was het echt weer gekkenwerk. Vooral art is echt onwijs veel werk, dat vak nemen ze hier echt 100 keer serieuzer dan in Nederland. Na de kerstvakantie krijg ik ook al allemaal mock exams (een soort proefexamens) dus dat wordt ook weer lekker druk!
Ik kijk wel heel erg uit naar kerst, het is hier zo anders dan in Nederland. We zijn echt al langer dan een maand bezig met voorbereidingen en er zijn super veel kerstactiviteiten en gebeurtenissen. Ok zien alle steden er echt super kerstachtig uit, heel leuk! Ik heb gelukkig al mijn cadeautjes al gekocht, dus ik ben er helemaal klaar voor. Eerste kerstdag breng ik gewoon met mijn hostfamily door en misschien gaan we nog langs bij wat vriendinnen van Gill. Op boxing day en new years eve ga ik waarschijnlijk uit met mijn vriendinnen dus dat wordt vast ook heel leuk en ik ga vast nog wel meer dingen doen deze vakantie.
Allemaal een hele fijne kerst en alvast een gelukkig nieuw jaar!
Liefs, Luna

  • 21 December 2014 - 15:19

    Alard:

    Hey lieve Luun,

    Wat leuk weer om te lezen. Ja Kerstmis vieren kunnen ze daar wel. Leuk en fijn dat je zo veel onderneemt en zo veel mensen kent. Jouw woord is -> gezellig. Ja, en dat woord kennen de Engelsen weer niet. Geniet van alle dagen lekker vrij, want je hebt het volgens mij vrij druk op school. We balen wel dat ons Sintpakketje niet is aangekomen! Benieuwd welk gezien nu lekker chocoladeletters aan het eten is. Heel veel plezier en een fijne kerst met Gill en Lily. Tot Skype!

    Liefs van Alard

  • 21 December 2014 - 15:32

    Fred En Geerte:

    Hoi Luna, allereerst fijne gezellige KERSTDAGEN @ GELUKKIG en GEZOND 2015!!!
    Wat weer een belevingen en heel leuk dat je een fijn gezin hebt en vriendinnen.
    Zo te lezen zal je met Kerstmis volop genieten , dan is daar bij jullie echt feest.
    Wij zijn allebei nog goed gezond, en maar goed ook, want wij zijn bij oma Heldens mantelzorgers.
    Nu Luna , veel gezondheid gewenst ,ook voor Gill en Lily, en je vriendinnen, nogmaals fijne dagen!
    Liefs van Opa en Oma.

  • 21 December 2014 - 18:02

    Nina:

    hoi Luna,

    Leuk om weer over je te lezen, van Alard begreep ik al dat kerstmis in Engeland heel anders beleefd wordt dan hier. Kas was zeker zo toe aan kerstvakantie als jij. Hij is nu nog te moe om jou te schrijven, kan je na gaan. Maaike is nu nog op hockey, ze speelt nu ook in de zaal de sterren van het veld, wij hebben een echt hockey meisje in ons gezin compleet met sponsorjack en paardenstaart. Leuk om te lezen dat je zoveel vrienden hebt en fijn dat je weer beter bent. Ik moet nog 2,5 dag werken en dan heb ik tm 4 januari kerstvakantie. Het is nu al weer harstikke donker buiten, maar ook wel gezellig. Kas en Maaike gaan 1e kerstdag een landendiner maken: hamburger uit USA, friet uit België, ijs uit Italië, doritos uit Mexico, churros uit Spanje. Om nog een beetje gezond te doen heb ik voorgesteld om salade (komkommer, tomaat, sla) uit Nederland te doen. Ik geloof dat ze dat wel doen, maar ik mag me natuurlijk nergens mee bemoeien. Vanavond is 10 jaar Boer zoekt vrouw op tv. 2 zondagen achter elkaar gaan we zien wat er van al die liefdes terecht is gekomen, echt lachen. Ik weet in ieder geval dat er 44 baby's geboren zijn. We hebben vandaag onze wenskaart gemaakt, hij is bijna af en komt dan natuurlijk ook jou kant uit. o ja, en bij the Voice heeft Ogene gewonnen: drie meiden die ontzettend mooi meerstemmig kunnen zingen (alweer van Marco), maar alle vier de finalisten waren erg goed. De praktijk heeft echter bewezen dat winnen van the Voice niets zegt over een eventuele carrière. En ik ben naar Gooische vrouwen 2 geweest, echt ontzettend gelachen: toch knap om weer zo origineel te zijn met meer van hetzelfde; kennelijk een gouden formule. Dit was het weer, liefs van Nina.

  • 21 December 2014 - 19:46

    Irene:

    Hee Luun,

    Wat een leuk verhaal weer, lekker veel bioscoopbezoekjes ;). Roos vroeg me laatst of ik al een date had voor Catching Fire maar ik had nog geen een hunger games film gezien, dus we moesten eerst maar even een marathon houden. Uiteindelijk hebben we er maar eentje gekeken omdat ik de volgende dag mn wedstrijd had. Wat heel leuk was en supergoed ging!! Maar ik ben dus heel benieuwd naar de tweede en derde film!
    Ik ben bij Ton en Al, het is elke keer wel gek om niet met jou aan tafel te zitten en te horen over alle (irritante) dingen op school. Maar gelukkig blijf ik zo ook op de hoogte van alle superleuke dingen die er gebeuren. Ik ga nu serious request kijken ;) kus!

  • 21 December 2014 - 20:50

    Inge:

    Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen. Echt zo leuk dat je zoveel nieuwe mensen ontmoet en het zo naar je zin hebt. Kerst is idd zó leuk daar. In augustus liggen de kerstkaarten al in de winkel, de kerstlampjes, bonfire night het is allemaal zo gezellig. Geniet van je kerstdagen daar. Ik hoop dat oud en nieuw geweldig wordt en maak er een geweldig 2015 van! Tot je volgende blog!

  • 23 December 2014 - 11:56

    Roelie:

    Hoi Luna,

    Wat grappig, dat ze daar ook lootjes trekken. Ik dacht dat dat heel Nederlands was, maar ja, ze hebben natuurlijk geen surprises en gedichten bij Kerstmis.
    Al en Ton hadden al verteld van het Nederlandse kerstliedje. Klonk het goed of was het moeilijk te verstaan?
    Als ik je blog lees, word ik helemaal vrolijk. Jij geniet. Knap hoor! Een heel goede kerst gewenst en natuurlijk een heel gezond nieuw jaar en nog heel veel plezier daar!

    Groet, Roelie

  • 25 December 2014 - 11:26

    Kas:

    Hoi Luna,
    Ik was ook heel erg kapot van mijn halve schooljaar, en was echt super blij dat ik vakantie had.
    Ik ben ook naar 'De Hunger Games' geweest, maar dan deel 3a (jij was als het goed is naar deel 2 geweest) en hij was super leuk!
    Wij gaan binnenkort naar 'De Hobbit 3 3D' en daar heb ik echt super veel zin in, ook omdat ik het boek net uit heb.
    Ik wens je voor de rest nog een prettig kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar!
    Groetjes van Kas

  • 01 Januari 2015 - 16:29

    Noor:

    Ha lieve Luna,

    Wat een heerlijke belevenissen heb je daar allemaal. Ook leuk om mee te maken hoe het in een ander land net even anders toegaat. Of best heel erg anders. Ben je vandaag ook brak van new years eve? Wij wel, maar hebben het vast niet zo laat gemaakt als jij. Heerlijk ook al die bioscoop uitjes. Wij zijn ook naar de Hobbit geweest. En ik heb nog Gone Girl gezien (in Springhaver). Vond ik ook een heerlijke film. Maar die is al weer een beetje gedateerd misschien.
    Geniet maar goed van je vrije dagen! En een heel goed 2015 natuurlijk.

    veel liefs, Noor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luna

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 16485

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Een jaar in Engeland met EF

Landen bezocht: