Halfterm, verjaardag, Blackpool, Carlisle, Sweeney - Reisverslag uit Workington, Verenigd Koninkrijk van Luna Joosten - WaarBenJij.nu Halfterm, verjaardag, Blackpool, Carlisle, Sweeney - Reisverslag uit Workington, Verenigd Koninkrijk van Luna Joosten - WaarBenJij.nu

Halfterm, verjaardag, Blackpool, Carlisle, Sweeney

Door: Luna Joosten

Blijf op de hoogte en volg Luna

06 Maart 2015 | Verenigd Koninkrijk, Workington

Hee allemaal,
Sorry! Ik heb weer onwijs lang niets online gezet, maar ik heb het echt ontzettend druk gehad. Vooral halfterm was echt een gekkenhuis. Voor halfterm had ik nog geholpen op de open avond voor de sixth form. Samen met Courtney ging ik eerst frietjes eten en daarna ging ik helpen bij drama. Dat was onwijs leuk, ik Verity en Katie deden een stuk van onze monologen en beantwoorden alle vragen.
Op de eerste vrijdag van halfterm was het de dag voor mijn verjaardag en besloot ik uit te gaan samen met Natalie, Sarah en Kerry zodat we om 12 uur alvast mijn verjaardag een beetje konden vieren. We gingen naar Hunters en hadden een hele leuke avond, om 12 uur werd ik zelfs omgeroepen door de hele pub, lekker gênant haha. Daarna bleven ik en Sarah bij Natalie slapen en dat werd nogal laat. De volgende ochtend moesten Sarah en ik en ontzettend vroeg opstaan omdat we rond half 9 de bus moesten hebben, want zij moest werken en ik ging vroeg naar huis om daar m’n verjaardag te vieren. Dat was een lekker brakke ochtend dus. Thuis aangekomen was het onwijs leuk, ik kreeg heel veel leuke cadeautjes en ook heel veel pakketjes en kaarten uit Nederland, dankjewel allemaal! Van Lily moest ik de hele dag een button op met birthday girl, dus dat deed ik dan maar braaf. Om te lunchen gingen we met z’n allen naar een restaurant wat heel gezellig en lekker was en ook daar werd door het hele restaurant voor me gezongen, heel fijn, haha. Voor de rest hadden we gewoon een leuke en relaxte dag aangezien ik nog steeds een beetje brak was.
In de avond ging ik naar Caitlin’s huis toe, waar al m’n vriendinnen waren van wie ik ook allemaal leuke kadootjes kreeg. We gingen met z’n allen naar het 18de verjaardagsfeest van iemand in year 13, om mijn verjaardag te vieren. Die jongen had een pub afgehuurd dus dat was onwijs gezellig, het was een hele leuke avond en de perfecte afsluiting van een geweldige verjaardag. Ik, Sarah en Caitlin bleven bij Charlotte slapen en dat was ook heel leuk (wordt wel een beetje eentonig zo, haha)
Een paar dagen daarna ging ik samen met Gill en Lily voor 2 nachtjes naar Blackpool, wat ons kerstkadootje was. Het is een hele bizarre plek. We vertrokken op woensdag en op die dag gingen we naar the Sandcastle, wat een enorm groot overdekt waterpark is. Dat was onwijs leuk, we hebben de hele dag gezwommen en in de avond gingen we alvast een beetje shoppen en uit eten. De volgende dag gingen we naar de tower of Blackpool, een enorme toren waarin van alles te doen is. We begonnen bij de dungeons van Blackpool (net als die we in Amsterdam) Dat was best eng maar heel leuk en interessant. Lily vond het iets minder leuk en was de helft van de tijd aan het huilen, oeps. Ik en Gill hadden het in ieder geval heel erg naar ons zin. Daarna gingen we naar de ballroom in de tower, dat is waar de finale van Strictly come dancing wordt opgenomen, heel gaaf en indrukwekkend om te zien. Daar hadden ik, Gill en Lily ook een high tea. Daarna gingen we helemaal naar boven in de tower. We kregen eerst een soort 4d film te zien en daarna gingen we naar de top met uitzicht over heel Blackpool. Toen gingen we met weer met z’n allen winkelen, ik heb de halve primark leeg gekocht. Ook Lily is met haar acht jaar al een echte shopaholic, ze had ongeveer 100 pond aan cadeaubonnen en die gingen allemaal op. Ook die avond gingen we weer gezellig uit eten en de volgende ochtend vertrokken we weer terug naar huis.
Op zaterdag ging ik samen met Sarah en Charlotte met de trein naar Carlisle. We vertrokken rond 11 uur om de hele dag te shoppen, het was heel gezellig. Carlisle vind ik een heel leuke stad met leuke winkels. We hadden alle drie niet heel veel geld meer over maar het was toch een hele leuke dag en rond een uur of 4 namen we de trein weer terug.
Die week daarop was het tijd voor de musical! En jeetje, dat was me nog een gestress. Onze dramaleraar is helaas vrij ernstig ziek geworden rond kerst en is sindsdien afwezig. Hij was de regisseur van de musical en die was dus opeens weg. Aan mij Verity en Connor (die Sweeney Todd speelde) de taak om dit over te nemen en dat is nogal wat als je een groep van rond de 50 mensen hebt. We hadden gelukkig nog wel de muziekleraar die alle liedjes repeteerde maar alsnog was het onwijs veel lastminute werk. En toen donderdag, was het tijd voor de première. Het ging allemaal heel goed en ik ben stiekem wel heel trots op de voorstelling, want hij is heel goed en professioneel geworden, met onwijs getalenteerde mensen, een prachtig decor en zelfs een orkest. Vrijdagavond hadden we opnieuw een voorstelling en zaterdag hadden we een matinee en een avond voorstelling. Die avond kwamen alle vriendinnen van mij en Verity ook kijken en hadden we een afterparty in het huis van Chris en Richard, wat echt heel gezellig was, want het was een groep met hele verschillende mensen maar het was toch heel leuk. Daarna bleef ik bij Verity slapen en hebben we nog gekletst tot een uur of 4 dus de volgende dag was ik weer lekker brak. Nu is Sweeney dus afgelopen, heel jammer, maar ik ben onwijs blij dat ik er aan mee heb gedaan want het was zo leuk met iedereen, we gaan zeker nog een reünie doen dit jaar.
Momenteel ben ik op school vooral druk bezig met voorbereidingen voor het examen drama wat eraan komt. We hebben nu een nieuwe leraar, die erg goed en best streng is maar echt heel goed feedback kan geven en best direct is. We kunnen het erg goed met elkaar vinden dus dat is altijd fijn. Met de helft van m’n dramaklas ben ik aan het repeteren voor het stuk A servant tot wo masters, wat een commedia del arte stuk is en dus met maskers en heel uitvergroot. Best lastig dus, maar wel heel interessant. Ook doen we allemaal een monoloog, ook best een uitdaging, maar wel gaaf.
Verder heb ik het ook druk met het koor, over twee weken hebben we het Carlisle music festival, wat een soort competitie tussen koren is.
Gister ben ik samen met Caitlin, Eleanor, Natalie en Sarah gaan lunchen in Cockermouth in ons tussenuur en vanavond ga ik met Verity en het hele koor zingen bij het diner van de burgemeester in een luxe hotel, dus dat wordt vast heel bijzonder. Daarna ga ik door naar Sarah’s huis en ga daar logeren met Sarah, Caitlin, Eleanor, Natalie, Courtney en Jinx.
Volgens mij is het wel duidelijk dat ik het nog steeds heel erg naar m’n zin heb en heeel veel leuke dingen heb gedaan de afgelopen tijd.
Liefs, Luna

  • 07 Maart 2015 - 13:33

    Alard Joostren:

    Nou lieve Luun,

    Wat leuk om weer eens een onwijs (!) blog van je te lezen! Het klinkt allemaal onwijs leuk daar en je hebt het volgens mij onwijs naar je zin. Wat is nu precies half term? Ja een half jaar, maar wordt dat in het Engelse schoolsysteem heel erg gemarkeerd ofzo?
    Je 17e verjaardag zal je niet snel vergeten denk ik. Dat is toch echt een hele andere manier van verjaardag vieren dan tot nu toe. Je vertelt er overigens niet bij dat je in de pub werd omgeroepen dat je 19 werd! Hihi.
    Ik ben nog wel benieuwd hoe het met je buddy Mark Scott gaat? Weet je inmiddels al alles van (zijn) schapen?
    Dat Blackpool een bizarre plaats is konden wij een week geleden nog lezen in de Volkskrant. Er stond toen een twee pagina's volle fotoreportage van feestvierende vrijgezellenparty's aldaar. Ik zag nogal wat witte, volgevreten, kortgerokte Engelse ladies met roze konijnenoren op. Zag er een beetje ordinair en sleets uit! Die baalzaal ziet er overigens echt geweldig uit! En waren daar gewoon mensen aan het stijldansen?
    Leuk om te lezen over de buitenschoolse activiteiten als koor en musical. Het zal wel even een klein zwart gat zijn nu de musical klaar is? Het ziet er allemaal heel professioneel uit in ieder geval.
    Nou Luun, geniet van je tijd daar. Je gaat bijna starten aan je laatste fase...liefs van Alard

  • 08 Maart 2015 - 00:16

    Ton Rademaker:

    Hoi Luna, leuk om je verslag te lezen! Het aantal logeerpartijtjes is haast niet meer te tellen. Dat gaat wel goed dus! En al die mensen komen later ook op bezoek in Nederlands toch? Dat wordt gezellig! Dikke kus van Ton

  • 08 Maart 2015 - 17:11

    Nina:

    Hoi Luna,

    Wat een verhalen weer, volgens zijn "leuk" en "onwijs" je Nederlandse stopwoorden. Hier alles goed, we zijn naar Rome geweest, echt geweldig. Verder vond ik nog wat tussen onze paspoorten, heb jij meer aan dan wij, dus komt deze week naar Engeland, groetjes Nina.

  • 11 Maart 2015 - 14:56

    Leendert:

    We hebben met plezier je verslag weer gelezen. En de foto's bekeken. Het lijkt in ieder geval een hele gezellige boel. En je ziet er mooi, stralend en gezond uit. Tot de volgende.

  • 12 Maart 2015 - 13:43

    Noor:

    wat een hoop party's heb jij zeg! En leuke uitjes. Het klinkt allemaal erg leuk en om van te genieten. Had je dat in Nederland eigenlijk ook? Of moet je straks heel erg gaan afkicken. De hoogtepunten hier zijn: boer zoekt vrouw kijken en dat het opeens heel erg voorjaar aan het worden is. Tsja. Veel plezier maar weer met alles en we volgens je blog graag.
    liefs, Noor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luna

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 16486

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Een jaar in Engeland met EF

Landen bezocht: