Kerst, nieuwjaar en verjaardagen - Reisverslag uit Workington, Verenigd Koninkrijk van Luna Joosten - WaarBenJij.nu Kerst, nieuwjaar en verjaardagen - Reisverslag uit Workington, Verenigd Koninkrijk van Luna Joosten - WaarBenJij.nu

Kerst, nieuwjaar en verjaardagen

Door: Luna Joosten

Blijf op de hoogte en volg Luna

24 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Workington

Hee allemaal!
Jeetje, wat vliegt de tijd. Ik ben al over de helft van mijn tijd hier en dat is echt heel gek om te bedenken. Kerst en nieuw jaar lijken ook al eeuwen geleden, dus ik ga mijn best doen om me er nog zoveel mogelijk van te herinneren!
Het was zó leuk om een Engelse kerst mee te maken! Vooral Lily was helemaal in rep en roer, want die gelooft nog helemaal in Father Christmas. Dat begon al op kerstavond. Allereerst moest er rendiervoer verspreid worden over de hele straat en zelfs op een parkeerplaats zodat de Kerstman daar kon landen met zijn slee. We hingen een sleutel aan de door zodat de Kerstman binnen kon komen aangezien we geen chimney hebben. Tot slot maakten we een bord voor de Kerstman met een mints pie, een glas sherry en wat wortels.
De volgende ochtend stond Lily om 7 uur naast mijn bed te springen en was het tijd om naar beneden te gaan. Daar aangekomen lag het echt helemaal vol met cadeautjes, volgens mij heb ik nog nooit zoveel cadeautjes bij elkaar gezien. Echt heel gaaf! We gingen allemaal onze cadeautjes openmaken en ik heb heel veel leuke dingen gekregen, ook mijn host opa en oma en vriendinnen van Gill, heel lief. Samen met Lily kreeg ik van Gill dat we halverwege februari voor 2 nachten naar Blackpool gaan, dus daar heb ik heel veel zin in. Ook kreeg ik van mijn ouders de dvd van Nieuwe Buren. Echt een goed cadeau want de dvd heeft Engelse ondertiteling, dus die serie ben ik nu lekker aan het kijken samen met Gill, die Thijs Römer wel ziet zitten volgens mij haha. Na het openmaken van de cadeautjes gingen we ons allemaal mooi aankleden en opmaken en begonnen aan het Christmas dinner. Superlekker, we hadden kip in plaats van kalkoen, maar voor de rest was het typisch Engels, met roast potatoes en yorkshire puddings. Ook hadden we Christmas crackers en dus allemaal een mooi kroontje op. Het was super lekker.
De dag daarna was het boxing day. Ze kennen hier dus geen tweede kerstdag. Deze boxing day staat bekend om zijn geweldige sales. Aangezien ik en Lily wat cadeaubonnen hadden gekregen met kerst besloten we om met z’n drieën de stad in te gaan. Daar aangekomen bleek niets te veel gezegd, het was echt een gekkenhuis. Het was onwijs druk maar de prijzen waren ook echt heel laag en dus was het ideaal om te winkelen en ben ik goed geslaagd.
De dag daarna ging ik samen met Caitlin, Verity, Courtney, Eleanor, Natalie en Charlotte winkelen en daarna naar de film. Het was super gezellig en de film was ook heel goed, we gingen naar Unbroken. De volgende dag ging ik weer naar de film, dit keer met Gill en Lily naar Tinkerbell and the neverbeast, ook een geweldige film haha.
Toen was het al weer oud en nieuw! Ik had van veel mensen gehoord dat ze dit een moeilijk moment vonden, aangezien de meeste host families vroeg naar bed gaan en het niet echt vieren. Gelukkig had ik een feestje. Rond een uur of acht ging ik naar Andrew, die het feestje gaf. Het was supergezellig, want we waren met een hele leuke niet al te grote groep. We bleven bij Andrew tot ongeveer half twaalf en daarna liepen we met z’n allen naar Main Street, wat echt geen succes was aangezien we allemaal op hakken waren. Leunend op een paar jongens kwam ik uiteindelijk toch op Main Street haha. Daar aangekomen was iedereen uit de pubs gekomen en telden we met z’n allen af en hadden een grouphug wat echt een heel mooi moment was. Het was echt zo’n bevestiging dat ik echt goede en leuke vrienden heb gemaakt. Na twaalven gingen we naar Hunters en daar zag ik Natalie bij wie ik die avond ging slapen. Samen met haar ging ik naar het huis van iemand uit year 13 die een soort afterparty gaf. Dat was heel gezellig, maar het duurde niet lang of iedereen werd het huis uitgezet. Toen kwamen we weer terecht op Main Street en besloten we naar the Globe te gaan. Ook dat was heel leuk en rond half vier gingen ik en Natalie naar haar huis en lekker slapen.
De laatste zondag van de vakantie was het Lily’s verjaardag. Ze kreeg echt heel veel kadootjes en die avond was het tijd voor haar feestje. Ze ging laserquesten en aangezien ze er op stond dat ik in haar team moest, deed ik ook mee. Het was heel gezellig en leuk om al haar vriendinnetjes te zien en volgens mij heeft Lily het ook heel erg naar haar zin gehad.
Die maandag had ik ook nog vrij en zou ik eigenlijk met Verity, Caitlin, Charlotte, Natalie en Eleanor naar The theory of everything gaan, maar ik had de hele vakantie echt nog bijna geen schoolwerk gedaan, dus helaas kon ik niet mee maar moest ik aan mijn huiswerk.
De afgelopen weken heb ik namelijk mijn eerste mock exams van psychologie gehad, eigenlijk een soort proefexamens die een indicatie geven van wat je eindcijfer wordt. Ook moest ik voor drama echt bakken met coursework (essays en verslagen) inleveren. Ik heb net beide cijfers van mijn mock exams van psychologie terug en voor beiden heb ik een A gehaald, dus dat is super!
Verder heb ik me ook opgegeven voor een buddy scheme, wat betekent dat ik een leerling uit year 7 toegewezen krijg met wie ik elke week ga praten en helpen. Ik ben gekoppeld aan een jongen, Mark Scott die heel verlegen is en een obsessie heeft met boerderijen en schapen, dus dat wordt interessant. Ook is het eind februari tijd voor de opvoering van de musical, dus daar ben ik ook heel druk mee.
Afgelopen vrijdag zou ik eigenlijk uitgaan, maar aangezien het vandaag Gill’s verjaardag is en ik allemaal plannen met Lily had ging ik niet mee want dat zou te veel gedoe worden. Nu ik dit schrijf is het zaterdag en Gill’s verjaardag. Vanochtend hebben ik en Lily haar ontbijt op bed gegeven en ik heb haar een grote yankee candle gegeven en een kaart, waar ze zelfs een beetje emotioneel van werd. We zijn naar een pub gegaan om te lunchen en dat was ook erg gezellig.
Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin en kijk heel erg uit naar alle dingen die nog gaan komen.
Liefs, Luna





  • 24 Januari 2015 - 17:12

    Ton:

    Hoi Luna, leuk om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt. Je hebt het zo naar je zin dat je straks niet meer naar huis wilt...:-) Ik zal vast nadenken waar de kerstman hier in de buurt kan landen....

  • 24 Januari 2015 - 17:19

    Alard Joosten:

    Wat leuk weer om te lezen Luun en gefeliciteerd met je host mum vandaag. Gaan jullie vanavond nog iets doen?
    Dat is wel een andere kerstmis en Oud en Nieuw geweest dan in Nederland. Wat een leuke ervaring. Geen vuurwerk trouwens?
    Ik heb je wel gemist tijdens de kerstvakantie, lekker gezellig op de bank kletsen of tv kijken. Ik mis ook jouw heerlijke enchilladas recept! Dat moet je maar snel gaan maken als je terug bent.
    Leuk dat je buddy wordt van Mark Scott. Gelukkig weet jij heel veel van boerderijen en schapen dus dat zal wel klikken! Volgens ben jij een prima maatje uit het land van molens, klompen en kaas.
    Ik ben heel trots op hoe je het daar doet en hoe je je redt en het naar je zin hebt (en dat laatste creëer je natuurlijk voor een heel groot deel zelf). Op naar je 17e verjaardag!

    Liefs, Alard

  • 24 Januari 2015 - 17:19

    Alard Joosten:

    Wat leuk weer om te lezen Luun en gefeliciteerd met je host mum vandaag. Gaan jullie vanavond nog iets doen?
    Dat is wel een andere kerstmis en Oud en Nieuw geweest dan in Nederland. Wat een leuke ervaring. Geen vuurwerk trouwens?
    Ik heb je wel gemist tijdens de kerstvakantie, lekker gezellig op de bank kletsen of tv kijken. Ik mis ook jouw heerlijke enchilladas recept! Dat moet je maar snel gaan maken als je terug bent.
    Leuk dat je buddy wordt van Mark Scott. Gelukkig weet jij heel veel van boerderijen en schapen dus dat zal wel klikken! Volgens ben jij een prima maatje uit het land van molens, klompen en kaas.
    Ik ben heel trots op hoe je het daar doet en hoe je je redt en het naar je zin hebt (en dat laatste creëer je natuurlijk voor een heel groot deel zelf). Op naar je 17e verjaardag!

    Liefs, Alard

  • 24 Januari 2015 - 17:35

    Irene:

    Hai lieve Luun,

    Heel leuk weer om te lezen :). Vooral het ritueel op kerstavond, nooit geweten en grappig! Ik heb Gill ook even gefeliciteerd op facebook, toch wel grappig dat ik haar als vriend heb terwijl ik dr helemaal nog nooit in het echt heb gezien of überhaupt gesproken heb. Maar leuk om zo af en toe wat foto's voorbij te zien komen waar dan "blablabla met my girls" boven staat ;). Zo leuk dat je t zo getroffen hebt met je gastgezin!
    Ik moest trouwens heel erg lachen om je buddy, en wat leuk dat je dat gaat doen. Krijgen populaire niet-verlegen mensen ook een buddy aangewezen of alleen types zoals Mark Scott? En ga je dan ook nog leuke dingen doen ofzo of alleen praten?

    Ik heb vandaag weer getraind, mn band voor de tweede keer in een maand geplakt (blehh) en vanavond een feestje. Stuk minder boeiend dan jouw leven maar ik moet toch wel even vertellen wat me bezighoudt he ;) oh en al mn tentamens gehaald dus komende week vrij :D!

    Doeiiii Luuntje! Kus i

  • 25 Januari 2015 - 13:54

    Roelie Van Der Zouwen:

    Hoi Luna,
    Ik word weer helemaal vrolijk van je verslag! Fantastisch, wat jij allemaal meemaakt! Het gaat je zo goed af. Goed van je. Ik ben zo benieuwd naar je taal. Heb je nog wel eens dat je iets niet snapt? En lukken de vakken op school ook goed?
    Groetjes, Roelie

  • 25 Januari 2015 - 22:01

    Inge De Kleijn:

    Hoi Luna, wat leuk om al je ervaringen weer te lezen! Je begint al aardig Engels te worden ( ze hingen de sleutel naast de door....;-). Toen ik las over de mince pies werd ik alweer misselijk. Vind het echt één van de meest vieze dingen die je in Engeland kan eten. Heel veel succes met je examens straks! Hoop dat je een super leuke verjaardag hebt daar. Zijn inmiddels al weer zo enthhousiast dat we in mei zelf ook weer naar Carlisle gaan! Lekker shoppen en Yankee Candles scoren!

    Veel plezier nog daar!

    Groetjes Inge

  • 26 Januari 2015 - 19:54

    Fred En Geerte:

    Hoi Luna, nu pas onze reactie, de computer was niet op orde en we hebben Ton van Nina ingeschakeld.
    Wat weer een leuke geweldige belevingen voor jouw rondom kerstmis heel apart om dat zo mee te maken. We hebben weer enorm genoten van je leuk verslag. Luna veel sukses met alles toi,toi.
    Veel liefs en tot horen .Opa en Oma.


  • 26 Januari 2015 - 20:36

    Nina:

    Hoi Luna,

    Wat een leuk verslag. Alard had al verteld dat kerstmis heel bijzonder is in Engeland. Leuk dat je dat hebt mee mogen maken. Ik vraag me af of Valetijnsdag ook uitgebreider gevierd wordt dan hier. Dan heb je misschien een extra leuke verjaardag. Veel plezier nog en groetjes uit Bennekom. Nina

  • 01 Februari 2015 - 09:32

    Maaike :

    Hoi Luna,

    Wat leuk om te horen hoe zij daar kerstvieren. Moeten wij ook maar doen:-) En wat een leuk verslag. bij ons gaat het heel goed. we zijn eerste geworden bij school schaken en dus zijn we door. En bij dat school schaken had ik 7 van de 7 partijen gewonnen dus kreeg ik een beker omdat ik 100% gewonnen had. Op school doe ik me mini spreekbeurt over Guy Fawkes Night. deed je daaraan ook mee? zo ja zou ik heel graag willen weten hoe het in Engeland woord gevierd voor mijn spreekbeurt.

    Veel liefs van Maaike

  • 09 Februari 2015 - 15:16

    Aafke Lautenbach:

    Wie zoekt, zal vinden gelukt dus groetjes oma aafke xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luna

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 713
Totaal aantal bezoekers 16483

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Een jaar in Engeland met EF

Landen bezocht: